joi, 9 aprilie 2009

De ce?

O intrebare pertinenta. De ce acest blog? Am considerat ca dupa carte trebuie sa apara si filmul pentru ca volumul sa fie inteles mai usor. Nu a fost asa caci nici Cristi Puiu si nici Mungiu nu s-au aratat interesati sa produca un film plecand de la enervarile noastre(Editura Polirom, 2007). Oricum filmele lor plecau de la astfel de incidente din cotidianul romanesc atat de cel de dupa 1989 cat si de dinainte (ceea ce nu a fost chiar pe placul unor critici fini si foarte corecti de prin America si Franta). Daca nu am avut noroc cu vreun film am decis ca "Enervari sau despre bucuria de a trai in Romania" sa continue sub forma unui blog. Sa ne mentim spiritul critic alert precum un caine de vanatoare care-si asteapta prada.Oare vom avea material? Oare Romania s-a civilizat in cei doi ani care despart cartea de blog?Am devenit apatici, civilizati, am incetat sa scuipam pe strada, sa ascultam foarte tare manele, sa injuram din ce in ce mai porcos, sa parcam tancurile 4 ori 4 pe trotuarele destinate plebei pietonale? Ramane de vazut. Un indemn: Cadenta!
Mirel Banica (Bucuresti+ Europa)
Codrut Constantinescu (Campina-Ploiesti)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu